Ter uitbreiding van ons inkoopteam (4 man) op ons kantoor te Maurik zijn wij op zoek naar een (Senior) Inkoper m/v. Binnen het Inkoopteam ben je samen met je collega verantwoordelijk voor de afspraken met de leveranciers. Je afspraken administreer je in het ERP systeem en wordt waar mogelijk ondersteund door Logistiek en de andere Inkopers. Je bent mede strategisch verantwoordelijk voor het assortiment van Via Chassé. Je zal dagelijks intern communiceren met de verkopers en logistiek. Voor het verwerken van alle informatie is een hoge mate van nauwkeurigheid vereist en voor het contact met onze internationale leveranciers goede communicatieve vaardigheden.
Wat ga je doen?
Je bent verantwoordelijk voor het gehele inkooptraject ten behoeve van enkele van onze grote klanten. Je onderhandeld de juiste condities uit en hebt gevoel voor de juiste producten op het juiste moment. Daarnaast onderzoek je mogelijke kruisbestuiving van artikelen die bij verschillende klanten worden aangeboden. Je houdt scherp zicht op de supply chain, hierbij voorkom je nee-verkoop maar ook over voorraad, en uiteindelijk leg je verantwoording af aan de directie.
Jouw werkzaamheden
- Het complete inkoopproces, van offertes aanvragen, voorcalculaties maken, onderhandelen met leveranciers, tot het inzetten en opvolgen van orders, bewaken van de levertijd en kwaliteit tot uiteindelijk levering aan de klant.
- Een deel van het verkooptraject, waaronder contact met klanten, bevestigen van orders, onderhouden van levertijden en bedenken van (nieuwe) producten.
- Relatiebeheer met leveranciers en zoeken van nieuwe leveranciers
- Sparringpartner van directie tav assortiment
- Bezoek van internationale beurzen
Via Chassé is een familiebedrijf dat sinds 1987 een internationale leverancier van een divers aanbod aan producten op het gebied van o.a. schrijf- en papierwaren, Back to School, huishoudelijke goederen en decoratieartikelen. De producten worden verkocht in Private Label als ook Eigen Merk aan retailklanten door een groot deel van Europa, zoals Action, Gamma en Blokker.
De groei van Via Chassé heeft de afgelopen jaren steeds grotere vormen aangenomen waardoor in 2019 gloednieuw pand gebouwd is, wat in 2020 alweer uitgebreid moest worden. Er zijn 24 medewerkers werkzaam en wij hebben de ambitie om onze groeiplannen te verwezenlijken. Wij zijn een echt familiebedrijf, warm, informeel en korte lijnen. Wij zijn prestatiegericht en zetten onze klanten op 1! Er wordt weinig vergaderd want de deur staat bij iedereen open!
Functie eisen
- Je bent een teamspeler, maar kan ook goed zelfstandig werken
- HBO werk- en denkniveau
- Ervaring met inkopen vanuit het Verre Oosten is een pré
- Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal
- Nauwkeurigheid staat bij jou hoog in het vaandel
- Flexibiliteit, denk aan bezoeken van beurzen in Nederland en daarbuiten
- Minimaal 32u per week
Ons aanbod
- Onderdeel van een succesvolle en groeiende organisatie
- Een gloednieuw bedrijfspand
- Compleet pakket aan arbeidsvoorwaarden met o.a.:
- volledig betaald pensioen door de werkgever
- reiskostenvergoeding vanaf 10km
- een winstdeling
- en een goed salaris gebaseerd op ervaring en opleiding!
- Een leuke en informele werksfeer in een ambitieus team
Interesse?
Voor meer informatie neem je contact op met Sebastiaan Gielens via 0345-470010 en stuur je motivatiebrief en cv naar sebastiaan@viachasse.nl.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
Solliciteer